< Tilbage

Ordinær generalforsamling 202407-05-2024 - 12:27

Generalforsamlingen afholdtes tirsdag d. 28. maj 2024 kl. 16.00

 

 

Ekstrakt af REFERAT FRA ORDINÆR GENERALFORSAMLING 2024

 

Tirsdag, den 28. maj afholdtes ordinær generalforsamling i Foreningen Borgerhjemmet i Gentofte Kommune, hos SIF, Krøyersvej 5A, 1. sal, 2930 Klampenborg, med følgende

 

DAGSORDEN

 

1. Valg af dirigent og referent

2. Bestyrelsens beretning

3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab

4. Valg af bestyrelsesmedlemmer

5. Valg af 2 suppleanter

6. Valg af intern revisor blandt medlemmerne og ekstern revisor, som skal være registreret eller statsaut. revisor

7. Eventuelt

 

52 ud af 282 medlemmer var repræsenteret fordelt på 38 boende og 14 ikke-boende. 10 af medlemmerne var repræsenteret ved fuldmagt. Tilstede var desuden Michael Tarding og Iben Borch fra Sven Westergaards Ejendomsadministration A/S.

 

Valg af dirigent og referent

Formanden bød velkommen og foreslog Michael Tarding som dirigent og Iben Borch som referent, hvilket generalforsamlingen tilsluttede sig.

Dirigenten erklærede generalforsamlingen for lovligt indkaldt og beslutningsdygtig i forhold til samtlige punkter på dagsorden.

 

Bestyrelsens beretning.

Formanden aflagde bestyrelsens beretning for det forgangne år.

 

Beboeraktiviteter.

Sommerfesten fandt sted d. 3 august med 37 deltagere.

 

Bestyrelsen.

Det forgangne år har bestyrelsen afholdt 4 bestyrelsesmøder. Hvor bestyrelsen har bestået af 5 beboere og 2 ikke beboere samt 2 suppleanter fra beboerne.

 

Vedligehold.

Vi har modtaget dokumentation fra fa. Anticimex vedr. rotteaktivitet i vore kloaker, der viser, at i alt 261 rotter er blevet aflivet i fælderne siden juli måned 2023.

 

VVS arbejder.

Udskiftning og isolering af fordelerrør m.m. i kælderen er påbegyndt.

En utæt cisterne forårsagede vandskade i en lejlighed, hvilket medførte udskiftning af loft hos underbo.

Der opfordres til, at beboerne jævnligt renser afløb og riste for håraffald o. lign.

 

EL arbejder.

Der har ikke været de store udgifter til elektriker. Vi har fået automatisk tænd/sluk funktion både i kælder og opgange, hvilket sparer på el-udgifterne.

Ved forrige bestyrelsesmøde var der forslag om, at udsugning i lejlighederne reguleres, så udsugningen er slukket i de perioder, hvor der ikke er aktivitet i køkken/bad. Dette vil spare strøm og mindske varmesvind i lejlighederne.

 

Loft.

Der har ikke været aktivitet fra skadedyr på loftet.

Tagstenene var i god stand og krævede ikke fornyelse i de næste mange år. Derimod skal der foretages understrygning af tegl flere steder.

 

Have.

Da der var risiko for, at nogle af vore træer ville vælte, blev det besluttet, at få dem fældet.

  

Ad Hoc-udvalg.

Birgit Harder har stået for klargøring af mødelokalet til bestyrelsesmøderne og har, sammen med et par frivillige, arrangeret månedlige møder med beboerne.

Flere beboere har været behjælpelig med bl.a. at luge bede og arrangere blomsterkasser.

 

Afslutning.

Tak til vores administrator Iben Borch, ejendomsmester Rasmus Ipsen og VVS-montør Keld, samt de beboere, som har trukket det store læs med at servicere os alle sammen. Ligeledes en tak til medlemmerne af bestyrelsen og Ad Hoc-udvalget.

Jan Hamilton Clausen ønskede at forlade bestyrelsen efter at have været aktiv siden 2009.

 

Bestyrelsens beretning blev taget til efterretning og det reviderede årsregnskab for 2023 blev godkendt.

Foreningen havde haft indtægter for kr. 3.550.494 og udgifter for kr. 1.555.975, hvilket gav et overskud før finansielle poster på kr. 1.994.519.

Årets resultat efter finansielle poster udgjorde et overskud på kr. 1.749.096.

Foreningens egenkapital udgjorde kr. 18.674.654 pr. 31. december 2023.

Årsregnskabet for 2023 blev enstemmigt godkendt.

 

Eventuelt.

Der var ingen indkomne forslag under dette punkt.

Der blev herefter valgt ny bestyrelse og sammensætningen fremgår andet sted på hjemmesiden.

 

< Tilbage